كبرياء وهوى – الفصل 25 العودة إلى نيزرفيلد- ص1

كبرياء وهوى – الفصل 25 العودة إلى نيزرفيلد- ص1

كبرياء وهوى - الفصل 25 العودة إلى نيزرفيلد- ص1

الفصل 25 العودة إلى نيزرفيلد

سرعان ما أتى اليوم الذي سيغادر فيه الزوجان، وأجبرت السيدة بينيت على تحمل الفراق.
صاحت قائلة: “داومي على الكتابة لي يا عزيزتي ليديا”.
“سأكتب لك قدر ما أستطيع. ولكن السيدات المتزوجات لا يكون لديهن أي وقت للكتابة. من الممكن لأخواتي أن يكتبن لي. فلن يكون لديهن أي شيء آخر ليقمن به”.
كان وداع السيد ويكهام للأسرة أحر من وداع زوجته. فقد ابتسم كثيرًا، وقال الكثير من الأشياء اللطيفة.
وبمجرد أن خرج من المنزل، قال السيد بينيت في مرارة: “إنه شاب لطيف كما كنت أراه دومًا. فهو يبتسم بشكل لطيف، ويتودد لنا جميعًا، إنني في غاية الفخر به. حتى السيد ويليام لوكاس لا يمكنه الحصول على زوج أفضل من هذا لابنته”.
تسبب فقدان ليديا في اكتئاب السيدة بينيت لعدة أيام بعد رحيلها، ولكن لم تلبث أن بدأت معنوياتها ترتفع من خلال خبر أخ يتناقل في المنطقة بأكملها، فقد تلقت مديرة منزل نيزرفيلد أوامر بإعداد المنزل استعدادًا لوصول سيدها. لم تهدأ السيدة بينيت، ونظرت إلى جين وابتسمت وهزت رأسها.
عجزت جين عن سماع هذه الأخبار دون أن ترتبك وتضطرب قليلًا،
Chapter 25 Return to Netherfield
I he day soon arrived when the young pair had to leave, and Mrs Bennet was forced to bear the separation.
“Write to me often, my dear Lydia,” she cried.
As often as I can, but married women never have much time for writing. My sisters may write to me. They will have nothing else to do.”
Mr Wickham’s goodbyes were much warmer than his wife’s. He smiled a lot and said many pretty things.
As soon as he was out of the house, Mr Bennet said bitterly: He is as fine a young man as ever I saw. He smiles sweetly, and makes love to us all. I am extremely proud of him. Even Sir William Lucas could not produce a better husband for his daughter.”
The loss of Lydia made Mrs Bennet very dull for several days, but her spiritless condition was relieved soon afterwards by a piece of news which then began to be passed round. The housekeeper at Netherfield had received orders to prepare for the arrival of her master. Mrs Bennet was quite unsettled. She looked at Jane, and smiled and shook her head.
Jane had not been able to hear of his arrival without

m2pack.biz