ندى سلامة عازفة الناي المخادعة مديونة بـ 70 ألف جنيه

ندى سلامة.. عازفة الناي المخادعة مديونة ب 70 ألف جنيه

ندى سلامة.. عازفة الناي المخادعة مديونة ب 70 ألف جنيه

أثارت شائعة وفاة ندى سلامة أو هبة سلامة، عازفة الناي، اهتماماً كبيراً لدي المصريين، خلال اليومين الماضيين، وسط ظروف وتصريحات غامضة، من دون تحديد مصدرها والأسباب.
وتعد ندى سلامة من أشهر الفنانات اللواتي عزفن على “الناي”، وتشتهر بالضحكة والبسمة باستمرار، حتى لقبت ب”صاحبة البهجة”، وكانت آخر حفلاتها في 14 مايو الماضي في “علبة ألوان” في ساقية الصاوي بالزمالك.
وقد خيم الحزن على مواقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك وتويتر” إثر إعلان وفاة ندى في ظروف غامضة، ولم تحدد الأسباب بعد، وذكر أنه تم دفنها في محافظة كفر الشيخ.
وكانت أخر كلمات “ندى سلامة” على صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” قالت فيها: “نحاط بما فعلت أنفسنا ونرضى باللاشيء بالموت في أي مكان وفي أي وقت فنشنق رغبتنا الأخيرة في الحياة ..”.
هاشتاق للنعي
وقام مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي بتدشين هاشتاق يحمل عنواناً “ندى سلامة”، تعبيراً عن حزنهم لفقدان صانعة البهجة كما يدعون، وتصدر هذا الهاشتاق الأعلى متابعة على “تويتر”.
ندى على قيد الحياة
خرجت ندى سلامة، عن صمتها عبر صفحتها، صبيحة اليوم التالي، لتؤكد أنها ما زالت على قيد الحياة قائلة: “أنا ندى ولسه عايشة لو معنى اني بتنفس اني لسه عايشة، يمكن ده هيكون أطول شيء أكتبه ويمكن يكون آخر شيء أكتبه وأهتم للناس فأكتبلهم، أنا حاولت انتحر أكتر من 5 مرات في 3 أيام وكل ده عشان بواجه مشاكل زي اللي الناس بتقابلها بس المشاكل دي كانت أكبر مني ومكنتش عايزة أورط حد فيها لأنها كلها مشاكل أنا السبب فيها، أنا اللي عملتها بس كنت جبانة أني أواجهها”.
وتابعت: “الموت شيء عظيم ممكن يخلصك من مشاكلك في دقيقة ويخلي كل الناس تسامحك بس الغريب هما ليه مهتمين بوجود الجسد كله بيدور حواليين جسدك طول ما جسدك موجود هيكرهوك وأول ما يختفي هيحبوك، إن كان الاعتذار واجب فبعتذر للناس اللي مش مهتمه لوجودك، وفر أي طاقة تفكير هتفكر فيها عني وعن حياتي أو عن موتي أو عن مشاكلي او عن علاقتك بيا وفرها لحياتك في العالم الوسخ ، ووفر أي محاوله تواصل معايا حالياً، أنا شخص غير جيد لأي شيء في الحياة لحد ما ابقى جيده كفايه لنفسي، اكرهني او حبني ده مش هيغير شيء في يومك”.

m2pack.biz