ديفيد كوبرفيلد – الفصل 3 – بدأت الدراسة في مدرسة ساليم – ص1

ديفيد كوبرفيلد – الفصل 3 – بدأت الدراسة في مدرسة ساليم – ص1

ديفيد كوبرفيلد - الفصل 3 - بدأت الدراسة في مدرسة ساليم - ص1

الفصل 3 بدأت الدراسة في مدرسة ساليم
أخذتني العربة إلى يارموث. سألني السيد باركس – سائق العربة – الكثير من الأسئلة عن بيجوتي. كان يريد أن يتزوجها، ولكنه كان يخشى من أن يحادثها في ذلك.
ومن يارموث، أخذت القطار إلى لندن. كان القطار مكتظاً بالناس واستغرقت الرحلة الليل بأكمله شعرت ببرودة ولم أكن أشعر بالراحة. على الرغم من ذلك، كنت متحمساً عندما وصلت إلى لندن. خرج الجميع وبقيت بمفردي، جلست وانتظرت. وأخيراً، جاءني شاب صغير، كان نحيفاً للغاية وكان يرتدي ملابس سوداء متسخة.
سألني: “أنت الصبي الجديد؟”.
أجبته: “نعم يا سيدي”.
فقال لي: “تعال معي. اسمي ميل، وأعمل مدرساً في مدرسة ساليم. سوف آخذك إلى هناك. إنها على الجانب الآخر من لندن، على بعد ستة أميال تقريباً من هنا”.
سألته: “هل يمكنني شراء بعض الطعام؟ فلم أتناول أي شيء طوال الرحلة وأنا جائع للغاية”.
أجابني: “نعم. سوف نذهب لمنزل والدتي ويمكنك أن تأكله هناك”.
وهكذا اشتريت بعض الخبز وبعض البيض وذهبنا لمنزل صغير بالقرب من لندن بريدج. كان واضحاً أن والدته، التي تلألأت عيناها عندما رأت ابنها، فقيرة للغاية، جلست بالقرب من مدفأة صغيرة، بينما كانت الأم تطهو البيض وتناوله وأما مستمتع به للغاية.
قالت السيدة ميل لأبنها: “أعزف بمزمارك”. فأخرج ابنها مزماره من جيبه وعزف عليه أغنية. كان عزفه سيئاً ولكن والدته كانت تبتسم ابتسامة تنم عن السعادة. بعد ذلك غادرنا منزلها الفقير الصغير وذهبنا
Chapter 3 I Start School at Salem House
The cart took me to Yarmouth. Mr Barkis, the driver, asked me a lot of questions about Peggotty. He wanted to marry her but he was afraid to speak to her about it.
From Yarmouth I took a coach to London. The coach was full of people and we drove all night. I felt cold and uncomfortable. I was excited, though, when we reached London. Everyone got out and I was .left alone. I sat down and waited. At last a young man arrived. He was very thin and he wore dark, rather dirty clothes.
“Are you the new boy?” he asked.
“Yes, sir,” I said.
“Come with me,” he said. “My name’s Mell. I teach at Salem House. I’ll take you there. It’s on the other side of London, about six miles from here.”
“Can I buy some food?” I asked. “I had nothing on the journey, and I’m very hungry.”
“Yes,” he said. “We’ll go to my mother’s house and you can eat it there.”
So I bought some bread and some eggs and we went to a small house near London Bridge. It was clear that his mother was very poor. When she saw her son, her eyes lit up. I sat down near the small fire while she cooked the eggs. I ate them with great enjoyment.
“Play your pipe,” Mell said. Her son took his pipe from his pocket and played a song on it He played badly but his mother smiled happily. Then we left her poor little house and

m2pack.biz